Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Inge Horst - WaarBenJij.nu Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Inge Horst - WaarBenJij.nu

Kathmandu

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 April 2015 | Nepal, Kathmandu

De vlucht naar Kathmandu is uiteindelijk helemaal goed gekomen. Na 3.5 uur vertraging te hebben gehad op shiphol toch op weg gegaan naar Parijs. Daar was mijn wachttijd nu verkort tot 2 uur. Ik ben snel uitgestapt en mijn volgende gate gaan zoeken. Ik kwam precies op tijd aan om mijn vlucht te redden.
De vlucht naar Mumbai was super. Ik zat bijna ahteraan in het vliegtuig en ik had niemand naast achter en voor mij zitten. Heerlijk alle ruimte om languit te slapen dus!!

Mijn eerste dagen in Kathmandu zijn geweldig! Op het vliegveld heb ik de Duitse Maria ontmoet en samen zijn wij op zoek gegaan naar een hostel. Een taxichauffeur zij ons dat hij wel een mooi hostel wist te vinden. Uiteindelijk klopte dat wel alleen waren er niet zoveel gasten als wij wilden en bleek het een splinternieuw hostel te zijn genaamd famous... :P De eigenaar weet nog niet precies hoe hij een hostel moet runnen. Iedereen was veel te aardig, je kon niet rustig op het dakterras zitte zonder dat 1 van de werknemers met je kwam praten of gewoon naast je kwam staan. De eigenaar zat constant boven op ons en wilde maar gratis thee en koffie geven. Natuurlijk moeten wij ook wat op tripadvisor zetten en vooral niets slechts over hem. :) Maar het was 5 dollar per nacht en er was warm water.

Het bleek dat er nog 2 andere Duitse meiden verbleven en met zijn 4en hebben we de stad bekeken. De eerste dagen was het net of ik aan het werk was. Maria had een outfit nodig om de Everest base camp trekking te gaan lopen. Aangezien zij helemaal niets had heb ik haar aan een totale outfit geholpen. Eerlijk gezegd super leuk om hier al die nepspullen te bekijken, en dan proberen er nog een beetje een redelijke outfit van te maken.

Verder zijn we wat tempels gaan bekijken en kwamen wij per ongeluk een supermooi bos tegen midden in Kathmandu. We wilden naar the garden of dreams, maar we waren de verkeerde kant op gestuurd. Wat helemaal niet erg was want nu hebben wij een gedeelte van Kathmandu gezien waar geen toeristen komen. Iedereen keek ons aan of we gek waren toen wij in dat gedeelte rondliepen. Het was duidelijk dat de mensen hier geen toeristen gewend waren. In het park hebben wij weer een Duitse vrouw ontmoet die hier voor 5 maanden vrijwilligerswerk doet voor de straatkinderen. (Ondertussen 5 duitsers, 1 bulgaarse en ik)Zij was ook heel verbaasd dat wij dit park hadden gevonden en heeft ons een rondleidng gegeven.

In het park waren 2 Nepalese mensen aan het mediteren, die schrokken zo van ons dat ze direct stopte. Ik gaf aan dat het geen probleem was en dat wij zouden doorlopen maar ze was toch bijna klaar zij ze. We hebben gezellig gekletst en ik heb wat leuke reistips gekregen. Uiteindelijke hebben we nummers uitgewisseld zodat ik als ik terug ben van de everst contact kan opnemen en dan gaan we mountainbiken met zijn allen! Ik heb er nu al zin in!! :D

Maar eerst staat de Mount everest op de planning. Morgen ga ik mijn reisgezelschap ontmoeten en dan gaat de grote trek beginnen.
De komende maand zal ik wel niet veel intenet hebben. Mijn volgende blog zal dus nog even duren.
Ik ga ervan genieten en ga mooie foto`s maken die ik later in het blog kan gebruiken!

  • 04 April 2015 - 10:14

    Yvonne:

    Wat een belevenissen en dat in een paar dagen!!!
    Succes met de Mount Everest trekking, veel plezier.

    Liefs ma

  • 04 April 2015 - 10:17

    Sanny:

    hoi Inge,
    Leuk te lezen dat je het al zo naar je zin hebt, leuke mensen ontmoet, je werk daar ook van pas komt, onbekende bossen ontdekt. Geniet en doe vooral voorzichtig.
    Tom en Sanny

  • 04 April 2015 - 19:45

    Angelique:

    Zo kort daar, al zoveel beleeft en leuke nieuwe mensen leren kennen... Doe je goed (y) Op naar een volgend hoogtepunt van deze reis. Kijk nu al uit naar je update. - Groetjes Angelique

  • 04 April 2015 - 20:21

    Co Van Der Horst:

    Hoi Inge goed bezig en heel veel succes op de Mount Everest. groeten van Co

  • 04 April 2015 - 20:26

    Liesbeth En Kees:

    Wat een mooie belevenissen in deze korte tijd. Heel veel reis plezier gewenst. XXL

  • 05 April 2015 - 20:28

    Trudy:

    Hoi Inge, wat een belevenissen in korte tijd...oohhh was ik nog maar 26

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 24 Maart 2015
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 8272

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 26 Juni 2015

Nepal-Sri Lanka

Landen bezocht: